Facilitair

In 2020 is invulling gegeven aan de wens van gezamenlijke inkoop vanuit team ID. Contracten die gezamenlijk worden afgesloten voor twee gemeenten bieden mogelijkheden tot efficiency en kostenbesparing, op diverse vakgebieden als koffie, afvalinzamelijk, hygiëne en schoonmaak heeft dat in 2020 plaatsgevonden. In 2020 is de verbreding van de inzet van de Servicedesk ingezet, gecombineerd met het vervangen van de applicatie. In 2021 gaat deze verbreding verder met uitbreidingen op P&O, Vastgoed en wellicht nog een aantal processen van Bedrijfsvoering.

Bezuiniging kantoorartikelen vs Coronakosten

In 2019 en 2020 is actief gestart met het bezuinigen op de inkoop van kantoorartikelen. Door deze grotendeels te centraliseren en een beperktere basisvoorraad als standaard te hanteren, is een behoorlijke bezuiniging gerealiseerd, mede uiteraard door de digitalisering van onze werkprocessen. Deze bezuiniging is bewust in 2020 niet als bezuiniging opgevoerd maar ingezet om de enorme toename van corona-inkoopkosten voor onder andere desinfectiemateriaal op te kunnen vangen.

Stel uw document zelf samen

SELECTIE

0 - geselecteerd

Direct downloaden


Volledige pdf