Indicatoren

Indicator

Eenheid

Periode

Ouder-Amstel

Nederland

Bron

Beschrijving

Wmo-cliënten met een maatwerk arrangement

% ten opzichte van aantal inwoners *

2020

17%

22,7%

CBS-Monitor Sociaal

Een maatwerk-arrangement is een vorm van specialistische ondersteuning binnen het kader van de Wmo.

* Door een wijziging van de eenheid ten opzicht van voorgaande jaren is dit cijfer moeilijk te vergelijken met voorgaande jaren. Wel is de uitkomst in vergelijking met landelijke cijfers hetzelfde. In OA wordt nog steeds een minder groot beroep gedaan op maatwerkondersteuning vanuit de Wmo. Eenheid is gewijzigd ten opzichte van voorgaande jaren.

Mantelzorg

Indicator

Bron

Periode

Ouder-Amstel

Bereik mantelzorgers vergroten

Aantal ingeschreven mantelzorgers

Jaarverslag(en) mantelzorg-organisatie(s)

2019

209

Mantelzorgers ondersteunen

Percentage inwoners dat aangeeft dat er tijdens de aanvraagprocedure rekening is gehouden met de situatie van de mantelzorger.

CEO Wmo over 2019

2019

39%

Mantelzorg verlenen

Percentage van volwassenen (19+) dat aangeeft mantelzorg te verlenen

Gezondheids-monitor GGD (eens in 4 jaar)

2016

14,4%

Deze prestatie-indicatoren laten in vergelijking met voorgaande jaren een stabiel beeld zien. Het aantal ingeschreven mantelzorgers is licht gestegen.

Integrale aanpak van een hulpvraag en laagdrempelige toegang

Periode

Ouder-Amstel

Percentage cliënten dat aangeeft dat zij wisten waar ze moesten zijn met de hulpvraag

2019

84%

Percentage cliënten dat aangeeft zij gebruik maken van algemene voorzieningen

2019

34%

Percentage cliënten die zich gemeld hebben met een hulpvraag dat wist dat ze gebruik kunnen maken van onafhankelijke cliëntondersteuning

2019

38%

Het percentage clienten wat aangeeft dat ze gebruik kunnen maken van onafhankelijke cliëntondersteuning is gedaald ten opzichte van voorgaande jaren.

Sturen op kwaliteit

Periode

Ouder-Amstel

Percentage cliënten dat aangeeft dat de kwaliteit van de ondersteuning die ze krijgen, goed is

2019

79%

Percentage cliënten dat aangeeft dat de ondersteuning past bij de hulpvraag

2019

80%

Percentage cliënten dat aangeeft zij zich met de ondersteuning beter kunnen redden

2019

71%

Percentage cliënten dat aangeeft dat zij samen met een medewerker van het Zorgadviespunt naar een oplossing hebben gezocht

2019

86%

In het Beleidsplan 2020-2025 zijn door de raad nieuwe prestatie-indicatoren vastgesteld waardoor vergelijking met voorgaande jaren moeilijker is. Over het geheel genomen laten deze indicatoren een stabiel positief beeld zien.

Stel uw document zelf samen

SELECTIE

0 - geselecteerd

Direct downloaden


Volledige pdf