Wat heeft het gekost?
Financieel overzicht Verkeer, Wegen en Water
Verkeer, Wegen en Water | Rekening 2019 | Begroot | Begroot na | Rekening | Verschil rekening versus begroting na wijziging |
---|---|---|---|---|---|
Baten | 761 | 830 | 588 | 513 | -75 |
Lasten | 1.433 | 2.085 | 2.011 | 2.004 | 7 |
Resultaat voor bestemming | -671 | -1.255 | -1.423 | -1.491 | -68 |
Onttrekken aan reserves | 138 | 425 | 311 | 310 | -1 |
Toevoegen aan reserves | 130 | 617 | 617 | 617 | - |
Mutaties reserves | 8 | -191 | -306 | -307 | -1 |
Resultaat na bestemming | -663 | -1.446 | -1.729 | -1.798 | -69 |
Toelichting Financieel overzicht
Aan de batenkant is sprake van een nadeel van € 75.000 ten opzichte van de begroting 2020 na wijziging. Dit wordt voor € 30.000 veroorzaakt doordat de MOOR-meldingen (graven voor kabels en leidingen meldingen) worden geboekt bij Bestuur, Dienstverlening en Veiligheid (Bevolkingszaken). Hier is dan ook een voordeel te zien ad € 30.000.
Daarnaast is als gevolg van de corona-maatregelen een lagere parkeeropbrengst gerealiseerd. In de 2e bestuursrapportage was al aangegeven dat er sprake zou zijn van lagere inkomsten en is de begroting verlaagd tot € 255.000. Uiteindelijk blijkt de opbrengst € 209.000 te bedragen en realiseren we lagere opbrengsten door corona van € 288.000.