Indicatoren

Veiligheid voor het langzaam verkeer is een belangrijk onderwerp. De ambitie is het gebruik van de fiets te stimuleren voor korte afstanden, waaronder het schoolvervoer. In het in 2016 vastgestelde fiets-stimuleringsplan en de actualisatie van de fietsnota, waarbinnen het schoolverkeer één van de speerpunten is, zijn doelstellingen verder uitgewerkt. Met het project veilige school-thuisroutes wordt ingezet op het verbeteren van de verkeersveiligheid. Ook gaat er aandacht uit naar (uitbreiden van) verkeerseducatie in het onderwijs.

Een verbeterde en vooral verkeersveilige deelname aan het verkeer. Hoewel de ongevalscijfers over 2020 nog niet exact bekend zijn, en natuurlijk ook beïnvloed zijn door de coronacrisis, zien deze er hoopvol uit. In 2018 en 2019 hadden we respectievelijk 39 en 38 verkeersongevallen met letsel; in 2020 waren dat er 20 (tot en met oktober 2020). Dit is dus bijna een halvering van het aantal letselongevallen. Vanaf 2018 (tot en met oktober 2020) zijn er in Ouder-Amstel 0 (nul) doden in het verkeer gevallen. Landelijk is er de ambitie om ook daar tot een daling tot nul verkeersdoden te komen, door het opstellen en uitvoeren van het mobiliteitsplan.

Indicator

Eenheid

Periode

Ouder-Amstel

Verkeersongevallen met letsel

aantal

2018

39

2019

38

2020 t/m oktober

20

Dodelijke ongevallen

aantal

2020 t/m oktober

0

Stel uw document zelf samen

SELECTIE

0 - geselecteerd

Direct downloaden


Volledige pdf